Ilustracni obrazek Recenze

Golfovézprávy.cz > Golfové vybavení > Recenze a testy >

Titleist - golfová aplikace pro iPad

10. 05. 2012    Klára Sýkorová  |  Hodnocení 0 *  |  Pro pokročilé

Titleist v posledních dnech představil novou aplikaci pro iPhone / iPad. Umí fittovat míče, nahrát a porovnat golfový švih, má některé funkce sociálních sítí a můžete si v ní vést statistiky. Rozhodli jsme se ji pro vás vyzkoušet, ať víme, jestli stojí za to.

Nová aplikace Titleist

Obecně jsou aplikace do mobilních zařízení (chytrých telefonů a tabletů) stavěny tak, aby pro majitele měly neustálý praktický přínos. Neobsahují pouze statická data nebo údaje, které je pro vás zajímavé zkontrolovat jednou za rok. V ideálním případě byste se měli k aplikaci neustále vracet, a to co nejčastěji. Může být pro vás Titleist takovou aplikací? To se uvidí.

Social Stream

Aplikace samotná je rozdělená celkem do devíti sekcí (pokud nepočítáme prohlášení o ochraně dat), podle nichž si ji postupně představíme. První z nich jsou sociální sítě. Podle představy, že bez sociálních sítí se dnes velká většina lidí vůbec neobejde, sbírá data z řady relevantních zdrojů a vytváří vám vlastní stream. Vůbec nemusíte rozumět facebooku nebo twitteru, stačí si jen naklikat, které novinky a které hráče apod. chcete ve svém feedu sledovat a je to. Užitečné - pokud jste právě jedním z lidí, kteří rádi sledují, co se na sociálních sítích děje. Pro ostatní - nezajímavé.

Titleist Equipment

Pojďme dál. Další část se týká vybavení. V podstatě je to jednoduchý katalog holí, míčů a doplňků, které Titleist vyrábí. U každé položky dostanete krátký popis daného výrobku. Neurazí, ale ani nenadchne.

Players

Aplikace Titleist: Můj žebříček PGA hráčůTady už to začíná být zajímavé. Nejde o seznam všech profesionálních hráčů z PGA Tour, ale jen těch, kteří hrají Titleist. Jenže v tom je ten háček - míče Titleist jsou nejoblíbenější míče na tour, dostanete tedy téměř kompletní přehled  profíků, řazený abecedně nebo podle aktuálního postavení ve světovém žebříčku.

U každého hráče jsou pak uvedeny základní údaje (pořadí v žebříčku), ale i zajímavosti, jako např. co má daný hráč v bagu a jaké má aktuální statistiky (ty můžete porovnat s vlastními, máte-li chuť). Ze seznamu hráčů si můžete vybrat své oblíbené a při každé další návštěvě sledovat už jen je.

Golf Ball Selection

Aplikace Titleist: Ball FittingFunkce pro výběr míče má za úkol pomoci vám vybrat ten nejlepší míč od Titleistu pro vás. Jak? Jednoduše. Nejprve si uděláte malý test, ve kterém zhodnotíte svou hru - jestli jste lepší v krátké nebo dlouhé hře, jestli drivem zasahujete fairwaye apod. Z testu vám aplikace vybere dva typy míčů a přichází druhá fáze. Ta už by měla proběhnout přímo na hřišti. Vezmete dva doporučené míče a hrajete s nimi. Postupně si zaznamenáváte, se kterým z nich se vám která rána hrála lépe. Výsledkem bude výběr správného míče pro vaši hru. Samozřejmě nemusíte poslouchat doslova a pro praktickou část testu si vybrat jiné dva míče, záleží jen na vás.

My Game

Aplikace Titleist: Moje uložené statistikyV podstatě systém golfových statistik. Tato část vyžaduje registraci, abyste si mohli pod svým jménem zapisovat jednotlivé odehrané hry. Umí sledovat základní údaje, jako počet ran a patů, průměrný výsledek proti paru, zásahy fairwaye, GIR apod. Co nedělá, je zápis podrobné statistiky hry jamku po jamce, takže pokud si vedete statistiky jinde (např. na tin cupu), asi už máte podrobnější informace o svých hrách a tuto část aplikace nevyužijete.

Swing Comparison

Asi nejzajímavější část celé aplikace, alespoň pro nás. Umožňuje velice jednoduše nahrát švih a uložit nepřeberné množství záznamů. Potom si můžete švih prohlédnout, a to i zpomaleně (až 4x) a co víc - můžete je navzájem porovnávat. Pokud tedy zahrajete víc ran, můžete sledovat, jaký je rozdíl ve švihu mezi dobrou a špatnou (a nebo špatnou a špatnou).

Aplikace Titleist: Porovnání golfového švihu Aplikace Titleist: Porovnání golfového švihu

Aplikace má v sobě i záznam švihu vybraných profesionálních hráčů a tak můžete svůj švih porovnat i s někým z nich. Tady jsme narazili na úplně jiný problém - ačkoli jde u záznamů samostatně nastavit místo, odkud se má začít přehrávat (což je dobré, pokud máte u jednoho švihu delší přípravu než u druhého), neumí měnit rychlost jen jednoho videa a má tedy smysl porovnávat jen přibližně stejně rychlé švihy. Jinak řečeno - když porovnávám svůj švih s Nickem Watneym, jeho míč už letí a já jsem stále ještě v nápřahu.

Zajímavá funkce je echo - při přehrávání videa vytváří jakýsi stín pohybu hole, takže lze dobře pozorovat pozici hole v jednotlivých fázích švihu.

Video Library, Golf Shop Location a Weather

Aplikace Titleist: Vypadá to, že bude hezky.Poslední tři funkce si představíme jen stručně. Video library je v zásadě video kanál, který obsahuje různá videa z PGA tour, tipy do hry, televizní spoty apod. Hodí se spíš pro zábavu a zajímavost. Naproti tomu funkce golf shop location má praktickou stránku - pomáhá vyhledat nejbližší pro shop a fitting centrum (k tomu je potřeba mít na vašem zařízení zapnuté polohové služby). Nevýhodou je, že Evropu aplikace moc pokrytou nemá. Nejbližší pro shop nám to našlo až u Michiganského jezera, fitting alespoň už na Britských ostrovech.

Počasí je poslední drobností, která dokresluje užitečnost aplikace. Umí (opět podle polohy GPS) vyhledat a uvést základní informaci o počasí na nejbližší období. Předpověď je celkem v pořádku, jen pokud se vám bude zdát, že aplikace ukazuje moc teplo, nezapomeňte přepočítat teplotu na stupně Celsia.

Aplikace Titleist: Titleist prodejci - světoví Aplikace Titleist: Titleist Fitting centra

Shrnutí

Celkový dojem z této aplikace je pozitivní. Má některé funkce, které nám připadají nadbytečné nebo ne zcela využitelné a některé nemá smysl zkoušet používat, pokud nejste na území USA. Ale například statistiky profesionálních hráčů jsou opravdu zajímavé a můžete sledovat své oblíbené hrdiny. Podobně se díváme i na "ball fitting", které má svou omezenou užitečnost (osobně hraju Srixony, ale pro milovníky míčů Pro V1 to může mít smysl) a nahrávání videa a jeho následné porovnání s dalšími nahranými švihy je k nezaplacení. Rozhodně doporučujeme to alespoň zkusit - aplikace je koneckonců zdarma, tak proč ne! :)

Výrobce aplikace Cena Link na stažení Naše hodnocení
Titleist zdarma link 3,5 / 5

Anketa: Používáte na golfu smartphone?